Zbieżność kół Wrocław
Zbieżność kół to jedna z istotnych składowych geometrii zawieszenia. Obejmuje ona kąt pochylenia kół względem podłoża, kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy, a także kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy. O zbieżności mówimy w momencie, kiedy najbardziej wysunięte do przodu punkty na powierzchni kół są zwrócone do wewnątrz – jej przeciwieństwem, jest rozbieżność, podczas której koła wprawiane w ruch zaczynają się od siebie oddalać. Prawidłowe parametry zbieżności kół determinują bezproblemową jazdę, bez konieczności ciągłych korekt kierownicą w celu zachowania kierunku jazdy. Nie istnieje jednak uniwersalna zbieżność, tożsama dla wszystkich modeli samochodów. Na ustawienie zbieżności w dużej mierze wpływa zużycie elementów metalowych w zawieszeniu, a także części układu kierowniczego. Nieprawidłowe ustawienie zbieżności można rozpoznać poprzez przyjrzenie się kilku szczegółom. Wskazuje na to:
- nierównomierne zużycie opon (jedna strona zużywa się szybciej niż druga);
- trudności w prowadzeniu pojazdu (wymagana stała korekta kierownicy);
- drgania oraz hałas podczas jazdy (nietypowe wibracje, pojawiające się zwłaszcza przy wyższych prędkościach).
Jeżeli zauważyłeś u siebie te problemy, zapraszamy do RS Serwis – przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową diagnostykę pojazdu, w razie potrzeby oferując ustawienie zbieżności kół. O tym, że można na nas liczyć przekonały się setki Klientów. Dołącz do grona zadowolonych, kontaktując się z naszymi specjalistami.
Ustawianie zbieżności kół Wrocław – na czym polega usługa?
Regulacja ustawienia kół zazwyczaj przebiega przy użyciu specjalnych śrub na końcówkach drążków kierowniczych, jakie zabezpieczone są przeciwnakrętką. Zakłada się, że aby poprawnie dostroić geometrię, układ kierowniczy oraz kierownica powinny być idealnie wyprostowane, a przy tym również nieruchome. Gdy tak jest, do kół samochodu przyczepia się specjalne głowice pomiarowe, jakie na bieżąco określają ustawienie felg. Po skompensowaniu bicia obręczy wykonuje się pomiar zbieżności – specjalista manipuluje śrubami regulacyjnymi do momentu, gdy komputer wskaże wartości na zielono, sugerując zgodność z parametrami zbieżności zakładanymi przez producenta danego modelu auta. Wówczas następuje dociśnięcie śrub kontrujących, co zapobiega rozregulowaniu zawieszenia.
Uprzedzając zapytania – chociaż ustawienie zbieżności da się wykonać samemu, w rzeczywistości działanie na własną rękę w większości przypadków jest dalekie od jakiejkolwiek precyzji. „Domowe” metody nie pozwalają na to, aby skutecznie wyregulować zbieżność, nie wspominając o całkowitej geometrii zawieszenia. W celu wykonania usługi jaką stanowi ustawianie zbieżności kół, zachęcamy do kontaktu z naszym warsztatem. Dysponujemy odpowiednim sprzętem, który pozwala na dostrojenie zawieszenia w zgodzie z zaleceniami producenta samochodu. Kompleksowo przywracamy zbieżność kół w autach różnych marek!