Wymiana układu rozrządu
Wymiana układu rozrządu- klucz do długowieczności silnika!
Układ rozrządu to serce każdego silnika spalinowego, które odpowiada za precyzyjne sterowanie pracą zaworów- zarówno tych, które wpuszczają mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów, jak i tych, które wypuszczają spaliny. Jego prawidłowe funkcjonowanie jest absolutnie kluczowe dla wydajności, ekonomii, a przede wszystkich żywotności Twojego silnika.
Zerwanie paska rozrządu lub awaria łańcucha to jedna z najgroźniejszych usterek, jaka może przytrafić się silnikowi. W większości przypadków prowadzi to do zderzenia się tłoków z otwartymi zaworami, co skutkuje poważnymi i kosztownymi uszkodzeniami- pogiętymi zaworami, uszkodzoną głowicą, a nawet zniszczonymi tłokami.
Większość nowoczesnych samochodów posiada rozrząd napędzany paskiem zębatym lub łańcuchem. Oba te elementy, choć wytrzymałe, podlegają zużyciu eksploatacyjnemu.
- Pasek rozrządu jest wykonany z materiałów kompozytowych, które z czasem ulegają procesom starzenia, pękają i tracą elastyczność. Dodatkowo narażony jest na działanie wysokich temperatur i obciążeń.
- Łańcuch rozrządu, choć uznawany za trwalszy, również może się rozciągnąć, co prowadzi do nieprawidłowego synchronizowania pracy silnika. Problemy mogą również dotyczyć napinaczy i ślizgów, które współpracują z łańcuchem.